skala potatis, knäpp knäpp, skala potatis

Ush att skala potatis är en av dom tråkigaste sakerna som finns, haha.
Mamma hade beställt fiskgryta till mat och bett mej att laga den.
Hur man gör fiskgryta? Ingen aning, improviserar , hahaha.
Nu har jag skalat potatisen och tagit upp fisken ur frysen så den tinar. Sen skulle jag fräsa smör, hälla på vatten och så var det nått med curry, eller?! 
Det där med matlagning det är nått jag måste lära mej. Men på senaste tiden har jag faktiskt varit ganska flitig med att laga mat här hemma, men det blir godare om mamma lagar maten :P .
Hon kommer snart hem så nu får jag återgå till min fiskgryta, eller vad det nu blir.

Bon apetit!


Kommentarer
Postat av: Annie

Skala potatis är ju roligt! Men det är roligare att skala morrötter! :P <3

2009-10-29 @ 22:04:46
URL: http://anniesollven.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0