att aldrig vara nöjd

Ööhhee jag är så trött att jag skulle vilja spy på alla skönhetsideal och krav. Blöörk. Jag orkar inte. Att aldrig känna sej tillräcklig. Att inte kunna titta sej i spegeln varje dag och säga " whoo woman you're hot! ". Att alltid leta efter dom där äckliga felen som sitter överallt på hela kroppen. Varför inte bara var nöjd. Dra en lättnads-suck och känna att jag duger. Precis som jag är. Fy vad det skulle vara skönt. Men jo det händer faktiskt ibland att jag känner att nä jag är minsann snygg och dom där extra kilona gör inget. Men det händer ganska ofta att jag är precis tvärtom. BLÄÄÄÄÄÄ!!
Allt handlar ju dock om inställningen.
Jag har inte ens hälften så höga krav på andras utseende som på mitt eget.
Jag har knappt några krav alls, varför ska jag då sitta och ha skyhöga krav på mej själv. Nä vad tusan Hanna gå och lägg dej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0