bussbarn

Eftersom vi bor på landet åker vi skolbuss till skolan. Bussen ska gå 08.15 och om den är mer än en kvart sen så beöhver inte vi inte åka till skolan. Those are the rules. Idag när vi väntade så blev klockan 20 över och så fick lillebror ett sms om att bussarna var inställda. Men vi bestämde att vi skulle vänta lite till det hade ju inte gått en kvart än. Några minuter senare kommer grannen ut och säger att han hört på radion att alla bussarna var inställda. Jaja har dom sagt det i radion då kommer ju bussarna inte så vi gick in igen. Precis när vi slängt av oss alla ytterkläder dånar bussen förbi huset. Grattis! Då var klockan runt 08.26 så det hade ju inte gått en kvart. Grannen kom förbi sen och sa att han kunde köra oss till skolan eftersom han hade lurat oss. Jag sa att det var lugnt, vi ska ringa pappa nu och se om han kan köra oss men tack ändå. Vi ringde pappa han kunde inte hämta oss så vi får helt enkelt bli hemma. Ganska så skönt faktiskt. Fast jag ligger efter i matten och att missa en mattelektion är inte jättepassande just nu precis men nu är det som det är.
Hoppas ni får en grym dag!
pöss


Kommentarer
Postat av: Hannah

Jo, självklart ska jag det :)

balen för mig o nicklas är inte fråns den 29 maj, vet ej när vår avslutningsfest är. :D

2010-02-03 @ 10:07:25
URL: http://haannaahchristensson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0