snälla världen vakna upp



Jag får gåshud och jag gråter, vad är världens problem?! Jag önskar jag kunde hjälpa men finns inget jag kan göra. Jag blir arg, så arg. När jag var yngre var allt väldigt annorlunda. Jag har alltid varit jag men ändå inte. De andra barnen i skolan tyckte det var roligare att leka utan mig, ingen saknade mig när jag var borta. Jag fanns inte. En bakgrundsfigur. Men en dag sa jag ifrån, jag ville inte längre. Det var som ett wake up call och plötsligt vände allt. Jag blev plötsligt en i gänget. Jag började ta för mig. Folk började tycka om mig. Så jag kan inte säga att jag vet hur det känns för min situation var aldrig så illa men jag har fått smaka på en liten del av den hårda skolvärlden. Det gör ont. Jag vet hur det är att känna att man inte förtjänar bättre. Jag vet hur det känns att hata sig själv. Jag vet hur det känns när man är rädd för att gå till skolan. Och det gör ont i mig att veta att miljoner barn och ungomar världen över upplever samma sak och tio gånger värre. Ofattbart. Vad är det för fel på världen?
Jag förstår inte.


Kommentarer
Postat av: cecilia

fick rysningar när jag såg det, helt otroligt.

2011-12-05 @ 22:17:49
URL: http://eveerybodybutme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0