förste december, första advent

Jag kan ju inte påstå att julkänslorna varit på topp idag. Oslo har bjudit på fem plusgrader och värmande solsken och kollektiv har noll julpynt. Jag tog med lillebror och Jessica, som bor i kollektivet, på en promenad längs Aker brygge och ner till Tjuvholmen. När det är fint väder är havet bästa stället att vara vid. Inte förrän på kvällen när jag och Ben drack kaffe på Grünerløkka fick jag lita julkänslor. Det var mörkt och all julbelysning lös upp staden, på torget spelade en blåsorkester jullåtar och i kafét hängde julstjärnor. Att få hänga med brorsan har varit guld värt, jag är riktigt glad att han tog sig tiden att åka hit även om det bara blev två dagar. Jag vinkade av honom på bussterminalen för en timme sen och jag känner mig alltid lika ensam när jag återvänder själv därifrån. Det har blivit alldeles för många "hejdån" på sistone, jag gillar inte sådana. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0