ett steg närmare framtiden

Idag kom antagningsbeskeden. Jag kom in. Jag hade inte sökt sådana där häftiga program som så många andra, fyra år civilekonom, fem år teknisk matematik, eller tre år astronomi osv. Jag hade sökt en termin fred- och konfliktsvetenskap för att jag helt enkelt tyckte det lät intressant. Det var ett steg stort nog för mig. Bara tanken på att plugga på universitetet i Lund i höst gör mig lite vimmelkantig. Kommer jag verkligen palla? Men samtidigt tror jag det är nyttigt att testa på hur det är att studera vidare för det kommer jag så småningom att tvingas göra, på ett sånt där häftigt program. Men jag börjar här och så får vi se vart det leder, jag ska bara våga tacka ja nu också....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0