efter regn kommer solsken

Denna veckan har jag fått jobba, HALLELUHJA. Ni anar inte hur gött det är att få lite rutin på livet. Jag är ju anställd som barnehagevikar (dagisvikarie) här i Oslo och denna veckan blev jag inringd för första gången. Jag var lite smånervös på bussen första dagen men det gick riktigt riktigt bra faktiskt! Ungarna var hur goa som helst och det förstod min svenska utan problem. Jag fick lära mig en hel del nya ord men jag ska ärligt erkänna att gråtandes norska ungar, de förstår jag ikke. Men annars var språket faktiskt inget större problem, jag hade svårare för att förstå personalen än barnen haha. Faktum är att jag börjat prata norska med barnen, inte ren norska dock. Det blir någon härlig blandning av skånska och norska men att börja använda norska meningar redan efter två dagar ger mig hopp. Jag vill nämligen lära mig språket under min tid här i Oslo. De frågade mig idag om jag ville jobba två dagar hos dem nästa vecka också då de var väldigt nöjda med mig och jag sa självfallet ja! Framtiden börjar ljusna och kanske kan det bli något bra av det här ändå.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0