kvällssol

Ibland känns det lite märkligt att fortfarande bo i det gamla flickrummet. Att bo bland tapeterna jag valde ut i färgaffären som 14-åring, det svarta taket jag så många gånger stirrat upp på och den randiga bäddsoffan där flertalet vänner spenderat en natt eller två. Det ser inte ut exakt som det gjorde då men till större delen. Tonårsrum är så laddat på något sätt. Det är här en har suttit och tänkt på livets svåra frågor flertalet nätter, det är här en grävt ner huvudet i kudden för att kväva gråten, det är här en har fnittrat med tjejkompisar tills magen värkt och det är här en pussat på pojkar som gett en fjärilar i magen. Rummet är en del av mig själv, en plats där jag vuxit upp. En del av vem jag varit och en del av mitt liv. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0