generationer

Efter att jag skrivit klart veckans reflektionsuppgift och kört med bilen till servicen (igen) tog jag mig tiden att dricka alldeles för mycket kaffe hos mormor och morfar. De berättade om deras första utlandssemester till Mallorca nu i höstas och det var på något vis fascinerande att höra mormor berätta om sin första flygtur. Utlandssemester och flyga flygplan är saker som jag nästan vid det här laget tar för givet medan min mormor 64 år gammal får uppleva det för första gången. Morfar berättade att han valde att göra lumpen i Norrtälje när han var ung för att "få komma hemifrån". Idag åker en till Asien eller Mexico för att "få komma hemifrån". Världen har blivit mindre på något vis, väldigt fort. Bilden på mig och lillebror hittade jag när jag hjälpte mormor att framkalla sina sjutusen bilder och citatet är hämtat ur en bok jag bläddrade i medan morfar snarkade på soffan och mormor hämtade posten. Fina människor, min mormor och morfar.
 

Kommentarer
Postat av: Malin Nyman

Vad unga de är, 64 år! Livet framför sig ju! De måste kunnat göra mycket roligt efter att barnen flyttade ut också!

2014-11-12 @ 23:30:59
URL: http://malinyman.blogg.se/
Postat av: Malin Nyman

Vad unga de är, 64 år! Livet framför sig ju! De måste kunnat göra mycket roligt efter att barnen flyttade ut också!

Svar: fast de hade ju lantbruket kvar till typ förra året så de har ju inte kunnat lämna gården under längre tid förrän nu ((:
Hanna

2014-11-12 @ 23:31:00
URL: http://malinyman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0