ett glas vatten såhär på kvällskvisten


Ibland så börjar jag känna mig vuxen. Kom hem och bytade om till mjukiskläder. Fick sedan för mig att dricka ett glas vatten. Glaset var fullt innan, jag lovar. Ni som känner mig vet att Hanna dricker vatten högst sällan men det går bättre och bättre. Jag rynkar knappt på näsan längre och det är stora framsteg. Jag har aldrig gillat vatten men det är som det är med osten. Jag kan äta ost på mackan nu, det är inte särskilt gott men det går. Det kan vara gott med ost och marmelad eller ost-skink-salladsmacka. Sådana här saker får mig att känna mig vuxen, också att jag gick hela vägen själv från Anton till stationen i ett mörkt Hässleholm utan att vara rädd. Jag är en stor flicka nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0