ställningstaganden hit och dit


Idag hakade jag på trenden i klassen att göra politiska ställningstaganden. Jag brukar alltid vara den som aldrig tar ställning, jag lyssnar, ställer frågor men tar aldrig politikst ställning. Vissa kan tycka att jag är tråkig men det är mer så att jag vill inte ta ställning i något om jag inte helt och hållet vet alla för- och nackdelar. Jag vill vara insatt och det är jag nästan aldrig i politiska frågor. Jag har inte valt vilken politiskt tillhörighet jag har heller därför att jag vill veta exakt vad partiet står för innan jag kan stödja. Jag är alltså i grund och botten rädd för att stödja något som jag kanske egentligen inte gillar. Frågan är ju nu om jag är insatt i vapenexporten? Nepp. Men diktaturer borde väl egentligen inte ha några vapen alls, free the people! Så jag kände för att vara lite wild and crazy och göra något som jag inte brukar göra. Jag menar jag är ung, jag ska göra en massa ställningstagande och tycka en massa. Det är sånt ungdomar gör.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0