fri som en fågel

Jag vill kasta mig ut i livet. Boka sista minuten och se vart jag hamnar. Åka runt, bo på billiga små vandrarhem och beställa den konstigaste rätten på menyn. Vandra längs stranden tills det blir mörkt. Hyra en bil med löst tak för att kunna känna vinden i håret och sjunga med när favoritlåten spelas på radion. Jag vill möta nya människor, skapa relationer och alltid ha ett hem vart jag än hamnar. Skriva fina texter och låta kameran knäppa bilder på varje sten och hus. Tappa bort känslan för tid och rum. Besöka kyrkor och möta Gud i varje stad. Hänga ett hänglås på varje bro, lämna något efter mig på varje ställe och ta något med mig från varje plats. Sätta kryss efter kryss på världskartan allt eftersom tiden går.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0