och snön den föll

Min fredag tog en oväntad vändning och jag fick jobba dubbelpass. Anlände till jobbet halv åtta och klockan hann slå elva innan jag kunde släcka lampan och låsa kontoret efter mig. Det var mitt sista jobbpass här i Oslo och det sjuka är att jag kommer sakna mina norska gamlingar på hemtjänsten. Så. Himla. Fina. Jag kände mig aldrig så uppskattad i hemtjänsten där hemma och jag hade långt ifrån så givande och trevliga samtal som här, trots min knackliga norska. Men livet går vidare och väl hemma kände jag att det är ju faktiskt min sista fredag här i Oslo (yes, ni läste rätt! jag kommer hem). Jag trotsade trötthet och nedstämdhet för att hänga med Abdi och Khalid till Café Sør. Två original får man ju lugnt säga. Eftersom både jag och Khalid jobbat hela dagen var vi rätt slitna, det blev varsin öl och nattamat på donken efter det. Klockan fyra imorse kunde jag äntligen få sova lugnt i min säng. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0