Onsdagsfrossar

Firar med att frossa i oss en hel meny på donken, fint skare va! Jag har inte nämnt så mycket om hur det går här på jobbfronten vilket har varit ett medvetet val men idag skrev vi på våra första arbetskontrakt. Jag var på intervju i torsdags och idag var vi på en kort utbildning. Den norska arbetsmarknaden är dock inte så skimrande som den målas upp där hemma. Både jag och Elin har i alla fall fått jobb på Barnehageresursen vilket är ett företag som fixar vikarier till alla dagis runt om i Oslo, både kommunala och privata. Nu undrar ni säkert, kan man bli rik på det? Näe, förmodligen inte. Lönen motsvarar en norsk minimilön som visserligen är bättre än den svenska minimilönen. Men personligen känner jag att jag är här lika mycket för erfarenheten och upplevelsen som för att arbeta. Så länge jag kommer hem med minst lika mycket som jag åkte iväg med så är jag nöjd.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0