Finding x is only useful if you're a pirate searching for a treasure



Har gitarrlektion 17.40 inte lönt att åka hem så blir kvar i skolan i en timme till. Tur att skolan fixar så att man alltid har något att göra. Idag blir det matte, man är aldrig sysslolös. Har 3 sidor att jobba ikapp till på måndag och eftersom jag har 2 andra prov nästa vecka vill jag få matten undanröjd. I helgen lär man ju inte plocka fram matteboken precis. På genomgången idag frågade jag varför vi skulle kunna det läraren gick igenom. Hon svarar "Jo Hanna om du någon gång ska skjuta upp en satelit i rymden kan det vara bra att kunna räkna ut vart den hamnar"  Aah det låter ju vettigt, men lite onödigt för oss andra få själar som inte tänkt skjuta upp sateliter i rymden varje dag. Men med lite musik i öronen så ska jag nog kunna luska ut de där dumma andragradsekvationerna! pusshaj

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0