känns helt okej

Jag har blivit tjejen som klär sig i  tshirt & jeans, aldrig borstar håret och sätter på thé hela tiden.
Idag ringe väckarklockan 10.00 och jag slets ur min sömn. Jag var helt borta ur tid och rum. Vad var det som ringde? Varför ringde klockan? Vad är det för dag? Vad ska jag göra idag? Var är jag? Det tog ett bra tag innan jag kom på att jag börjar skolan idag. Första dagen på mitt allra sista läsår. Ja du läste rätt, mitt S I S T A läsår. Hur knäppt är inte det? Skolan som aldrig tidigare tyckts ha ett slut, det har alltid kommit ett till år efter sommarlovet. Så har det hållt på i 12 år. Framtills nu. Mitt sista sommarlov har varit, nu har jag 177 dagar kvar sen är det slut. Life as I know it ends.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0