det här med att tanka

Okej, det är faktiskt inte världens lättaste. I alla fall inte med vår bil. Man ska luta munstycket på ett speciellt vis, hålla det mot tanken några sekunder, sen ska tydligen locket öppnas automatiskt och det ska klicka två gånger. Problemet är bara att jag aldrig lyckas få locket att öppnas. Jag har alltså hållt mig borta från bensinmackarna sen jag fått körkort. Bara det är ju en merit, att lyckas ha sluppit tanka bilen sen i januari. Jag är stolt. Men igår var det kris och jag stod säkert 10min och locket vägrade öppnas. Det började fyllas på med väntande bilar bakom mig och jag blev mer och mer stressad för varje sekund. Till sist gav jag upp och körde därifrån med lika tom tank som jag kommit dit med samt en aning sämre humör. I förmiddags när jag skulle köra hem ifrån jobbet behövde jag VERKLIGEN tanka. Let's give it a shot. Det gick såklart inte. Som tur var stod inga väntande bilar bakom mig så jag kunde stå där och muttra irriterat för mig själv för att det där förbannade munstycket aldrig gick upp. Alla andra kan ju tanka en bil, varför kan inte jag det?! Mina tusen patetiska försök till att tanka bilen tog så lång tid att jag fick sätta in kortet igen och knappa in min kod. När jag väntade på att kortet lästes en andra gång bad jag en kort bön. "Gud nu får du hjälpa mig, låt mig klara av att tanka bilen, snälla". Kortet godkändes, jag lyfte munstycket och förde det mot locket. SOM ÖPPNADE SIG! Tanklocket gick upp, på riktigt. Jag klarade att luta munstycket på rätt sätt, finally, och jag kunde tanka bilskrället. Sing halleluhja, praise the lord. Amen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0