ett helt annat liv

Storstadslivet är inte som det liv jag är van vid men jag gillar det. Igår kväll vid åtta tiden kom jag på att vi behövde mjölk, jag drog bokstavligt talat bara på mig skorna och gick ner på gatan och köpte ett paket. Hemma i Skåne har vi 7km till affären och man måste överväga om det är värt bensinpengarna. På bussen idag åkte  vi förbi ett antal mysiga kaféer där människor drack sitt förmiddagskaffe, lunchade, pluggade, läste tidningen eller bara umgicks och det såg så härligt ut. Som en del av vardagen. Jag gillar det. Jag har alltid haft lite svårt för att se mig själv i en lägenhet i en storstad men inte längre. Så länge jag alltid kan åka hem till mamma och pappa på landet och pausa lite då och då så hade jag nog älskat storstadslivet. Det är en helt annan rytm, en helt annan livsstil. Jag börjar nästan känna mig lite vuxen, ungdomligt vuxen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0