hos våra morföräldrar

Som jag tycker om mina morföräldrar. Jag har spenderat hela dagen hemma hos dem. Bara funnits till, blivit ompysslad. Förrutom mitt hem är mormor och morfars hem det ställe där Ben saknas som mest. Han finns där också på något vis, inte enbart för att han finns bland alla fotografier på väggarna. Det är något med alla minnen som finns där. Minnen därifrån som bara jag och han delar, minnen som han och mormor och morfar delar. Han har varit hos dem mycket, hjälpt till på gården. Han har alltid hört hemma där. Han sa alltid att mormor kokar den allra bästa havregrynsgröten, det har han rätt i. Han sa alltid att morfar var en riktig lirare, det har han rätt i. Att det finns så mycket minnen betyder också att saknaden är mer påtaglig där. Jag hör hans kommentarer när vi pratar, hör hans skratt när mormor och morfar tjafsar, jag ser honom sitta vid bordet bredvid mig. Han hör hemma där, han fattas där.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0