gult ögondropp

-Nu ska du få en ögondroppe i vardera öga. Det kommer svida lite i början, sa doktorn och så applicerade hon den gula lösningen i mina ögon.
AAAJJJJ!!!.....tänkte jag och tårarna började rinna. Vadå svida lite?! Det sved nått så fruktansvärt!

Anledningen till att jag var hos doktorn är att jag har haft någon typ av eksem under ena ögat och det blir rött, torrt och så får jag rynkor under ögat. Just nu är det nästan helt borta men då i oktober när jag beställde tiden var det värre. Fick idag reda på att det berodde på pollenallergi och jag fick recept på ögondropp och en salva som jag ska använda när det behövs.
Skönt! Riktigt skönt att äntligen få svar på varför jag ser ut som en tant under ögonen redan som femtonåring -.- Och nu har jag något som kan lindra det. Allergi kan ju inte botas men förhoppningsvis försvinner det ändå snart. Jag lever på hoppet.
Jaja annars har dagen flytit på, gått himla snabbt.
Nu ska jag plugga tusan om det STORA landet på andra sidan Atlanten, har ett STORT prov imorgon. Satsar på ett mvg så det är nog bäst jag börjar plugga nu.
Ha det nääjs!
pussen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0