HLR

Idag stod det HLR på schemat, alltså hjärt och lungräddning. Det var rätt intressant och det känns bra att få lära sej det. Man vet ju aldrig vad för sorts stunder livet bjuder på. Jag kan säga att det är ganska jobbigt efter att tag och stå och puma. 30 2 mitt på!
Men jag undrar om jag har psyke nog att kunna trycka så hårt under en riktigt hjärträddning, man ska ju höra hur det knäcker i revbenen. Ush jag säger då det, jag önskar verkligen att jag aldrig kommer behöva använda mina nyvunna kunskaper. Men som sagt det känns bra att ha lärt sej det, en liten trygghet faktiskt :) det är bra att man lär ut det i skolorna tycker jag, alldeles toppen (Y)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0