vart har barndomen tagit vägen?

Idag hörde jag om en 15-årig tjej som hade haft 26 sexpartners och en 13årig tjej som haft 3 sexpartners.
Hallå är det inte lite sjukt?
Trettonåringar ska inte ens ha sex och knappt femtonåringar heller. Allt går så längt ner i åldrarna. När jag var tretton fick min dåvarande "pojkvän" knappt en puss av mej. Kan man egentligen ens ha ett seriöst förhållande när man är tretton år? 
Jag vet, själv är jag bara 16 år och ni tycker säkert jag är jättegammeldags men seriöst jag tycker faktiskt att det börjar gå över styr.
Låt barn få vara barn. Ofta beror ungdomars och barns ständiga "partnerssökande och bytande" på att dom inte fått den bekräftelse på att vara älskad som dom behöver. Föräldrar ta ert ansvar! Sexdebuten borde verkligen inte komma innan man fylt 15 år och även då kan jag tycka att det är tidigt. Själv tycker jag att sex är något två människor som verkligen älskar varandra gör inget som två trettonåringar gör för att det är det enda media skriver om och att man måste göra det. 
Vad säger skolorna? "använd kondom" .
En gammal vän till mej som också är 16 år är idag mamma med ett barn på ca1 månad, är det så det ska va?
Ska barn och ungdomar berövas sin rätt att vara just vad dom är bara för att media skriker ut allt möjligt man ska pröva inom sex och hur man hittar sin rätta kärlekspartner, bara för att föräldrar inte visar tillräckligt mycket kärlek, bara för att skolor inte tar sitt ansvar?
Nej jag tycker detta är fel.
Man ska växa upp så tidigt nu förtiden, varför inte bara njuta av att vara ung och strunta i alla vuxenproblem?
Jag vet inte vad ni tycker men jag har sagt min åsikt.

Ha en bra kväll! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0