je ne parle pas francais


bilden är från när jag var i Paris våren 2009, helt underbart var det!

Sådärja terminens första riktiga franska prov avklarat.
Om jag har pluggat mycket? Asså jag kunde väl ansträngt mej lite mer...
Var det svårt? jag gillade detta provet, för att om jag hade pluggat mer hade jag klarat det galant!
Gick det bra? hahaa nej bra gick det inte men bättre än jag förväntat mej, i detta fallet blir jag nöjd så länge jag blir godkänd :D

Nu låter det kanske som att jag skiter i mina studier och är väldans lat. Jo jag är faktiskt en aning lat men såhär är det... Under högstadiet så hade min franskagrupp väldiga problem med lärare. Det började bra i sjuan med en utbildad och trevlig lärare, lite överengagerad men ändå. När vi skulle börja åttan skulle hon helt plötsligt göra nått annat i ett år minns inte vad det var, i vilket fall så fick vi en vikarie. Vikarien var sådär 4-5 år äldre än oss, hade alltså nyss taigt studenten. Jo han var väl duktig för att inte vara utbildad men vi lärde oss inte så mycket. Andra halvan av åttan fick vi en vikarie som faktiskt var utbildad och undervisade på universitetet. Då kan man ju tycka att vi borde lärt oss massor haha! Vi lärde oss ännu mindre än vad vi hade gjort med föregående vikarie. Den här mannen var en glad och go afrikan som släppte oss 20min tidigare varje gång vi såg trötta ut. Han satte ofta på en fransk film och lämnade sedan klassrummet.
I nian fick vi tillbaka vår ordinarie lärare, hon trodde nu att vi lärt oss allt det vi behövt lära oss så hon fortsatte att undervisa oss trots att vi inte kunde grunderna. Detta resulterade i att vi helt enkelt struntade i att plugga.
Anledningen till att jag inte kan någon franska är delvis pga strul med lärare och delvis pga dålig motivation.
Sådärja nu vart det löst!
Hahahaa känner att ni alla bryr er jättemycket ;)
Peace out folks!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0