be true to who you are


Why am I doing this to myself...
Kollar runt på bloggar och tittar på bilder från andras liv. Allt jag ser är saker som jag själv inte har. Alla är dom så smala, vackra, fina kläder, så personliga på något sätt, de har talanger och en massa tid till att göra saker de gillar. Här sitter jag inte alls så smal, inte alls sådär vacker och min garderob är lika tråkig som rustas reklamfilm. Tid har jag inte heller, berg av läxor, blir nästa termin likadan bryter jag ihop, packar min väska och säger tack för mig. Försöker alltid räcka till, lyssna på allas berättelser medans jag inuti skriker "LYSSNA PÅ MIG!". Hoppas att de på något sätt ska märka utan att jag behöver yttra ett ord, patetiskt. Men kanske sitter någon där hemma, kollar igenom min blogg och mina bilder och tänker "Om ändå jag hade det hon hade?". Varför gör vi såhär? Bryter ner oss själva, precis som om alla andras liv skulle vara perfekt och jag är den enda människan på jorden som inte räcker till. Bullshit. Be true to who you are...

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hanna, du är så befriande ärlig! Känner igen mig PRECIS och det är jag nog inte ensam om. Och du, jag lyssnar, any time.

2011-12-19 @ 17:34:31
Postat av: Rebecka

Kommentaren ovan är också från Rebecka, höhö :p

2011-12-19 @ 17:35:27
Postat av: Emma

Tyvärr har du alldeles rätt i det du skriver! man är aldrig nöjd med sig själv, det är sorgligt men sant. Du skriver dock så himla fint min vän! saknar daj<3

2011-12-19 @ 23:28:31
URL: http://hagerklint.blogg.se/
Postat av: Mallan

Tänkt samma tuseeen gånger och har kollar igenom din blogg flera gånger och ser så mycket jag inte har, ja Hanna, ditt utseende är inräknat! Jag tycker om dig så mycket och hoppas att jag lyssnar på dig!! Jag vill iaf det! <3

2011-12-20 @ 18:24:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0