save tomorrow


Såhär trött och nöjd är jag med dagen.

Gick upp halv 6 kom hem 18.40, inte okej för en skoldag!
FN-rollspel i Kristianstad på Söderportgymnasiet. Runt 200 som deltar, 46 olika delegationer.
Idag var det öppningstal och lobbying på schemat. Imorgon ska vi diksutera och debattera om de kvarstående resolutionerna. Måste erkänna att jag tycker att allt det här med FN är intressant, ansträngande och man blir trött i skallen av alla förhandlingar men jag gillar't! Kan absolut tänka mig att jobba inom FN i framtiden, helst fältarbetare egentligen. Då ser man skörden av sitt hårda arbete och verkligen får hjälpa till att göra världen lite bättre. Åh jag vill!
Fast om man jobbar med förhandlingar i utskott på de stora kontoren får man ju klä sig sådär snyggt som vi måste göra nu under FN-rollspelen. Det känns inte riktigt som migsjälv att gå runt sådär fin klädd men högtidligt ändå!
Nu ska jag läsa igenom en massa resolutioner och komma fram till vad Brasilien tycker och vilka vi är beredda att stödja.
goodnight
pusss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0