hon är en tonåring, vilken som helst

"Hon ser sig själv i spegeln, suckar högt. Människor kan allvarligt talat inte tycka att det här är vackert, tänker hon. Hennes vänner brukar ge henne komplimanger, men de är ju hennes vänner. En främling på stan hade aldrig lagt märke till henne. Hon stirrar på spegelbilden, allt hon ser är två trötta ögon och ett hår som bara hänger i någon tråkig brun färg. Tidigare hade hon gjort ett halvhjärtat försök till att sminka över det men det hade bara gjort det hela värre. "Det här är inte vackert, folk måste sluta ljuga!" muttrar hon till sin spegelbild. Hon betraktar sin kropp och drar snabbt av sig sina strumpbyxor för att krypa in i ett par alldeles för stora mjuksbyxor. "Jag behöver ju inte titta på dem". Hade hon haft mer tid då hade hon rört på sig mer, hon vill inte se ut sådär men skolan drar ut all kraft. Hon känner sig begränsad, som en fånge. Hon tänker på högen läxor som ligger på köksbordet och det enda hon kan få fram är "Jag vill inte". Hon vet inte ens hur hon ska göra allt och när. Hon frågar sig själv varför hon gör det här, vad ska det vara bra för?"

Kommentarer
Postat av: Jessica

I love you!

2011-11-25 @ 13:11:27
Postat av: Mallan

Du skrämmer mig! Och när jag inte kände dig, såg jag dig ändå. Du var den snygga tjejen med alla kompisarna som man inte vågade prata med för att hon var läskig eftersom att hon var för snygg, för populär, in my eyes. Puss på dig! Jag tycker så himla mycket om dig! <3

2011-11-26 @ 13:01:58
URL: http://malinyman.blogg.se/
Postat av: Anonym

natural beauty

2011-12-05 @ 00:08:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0