old papers telling stories we're forbidden to forget

Igår var vi som sagt på tidningsarkivet här i stan, där alla tidningarna som Norra Skåne publicerat det senaste seklet finns bevarade. Det är något speciellt med gamla tidningar. Historien blir levande, mer intressant. Jag bläddrade i tidningar från 1976 och jag hittade två artiklar om min gamla lågstadieskola. Sjukt oväntat då jag kommer från en helt annan kommun, men roligt. Skolan las ner och min årskurs var den sista som fick gå ut alla 4 åren där men tydligen var skolan hotad redan 1976.
Tryck och läs, särskilt Emma!



Kommentarer
Postat av: Emma

Tänka sig.. lite historia om Munkarp!

Munkarp.. det var tider det asså!

2011-11-10 @ 22:52:41
URL: http://hagerklint.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0