lillebror, bli inte som jag när du blir stor bababaaa


stockholm, naturhistoriska aug 2010
Lillebror kom in för en stund sen och sa "Hanna får jag låna din gitarr och några enkla noter om jag lovar att inte ta i sönder den?"
Jag blev sjukt förvånad då killen aldrig tidigare hållt i en gitarr. Men jag lånade självklart ut den och jag gav han hela feta pärmen med ackord och låtar. Och jag kan fortfarande höra han spela! Dels gläds jag och dels störs jag. Det låter väl inte som skönsång från himlen precis men det kommer väl. Poängen är att han har börjat intressera sig för musik, riktig musik! Jag jobbar på att kultivera min stackars lillebror som inte ens vet vilka The Beatles var.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0