oroliga drömmar

Det tog tid innan jag kunde somna, för många tankar som cirkulerade
när jag väl somnade drömde jag, för mycket.
Drömde att jag stod innanför ett fönster långt långt upp
på andra sidan, bara fem meter bort låg ett annat stort hus.
På det andra huset fanns det en remsa tak nedanför dess fönster
där sprang tre barn, tre små pojkar och lekte
utmanade ödet, särskilt den ena pojken.
Han tog tag i räcket och hängde med benen utanför takremsan.
Jag stod innanför mitt fönster och tittade oroligt på.
Jag ville säga till dom att gå in men de kunde inte höra mig.
Jag ville lyfta väck pojken från kanten men mellan oss fanns ett stup,
långt där nere körde bilar längs gatan.
Jag kände mig hjälplös, kunde inte göra någonting
bara titta på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0