då världen vändes upp och ner


Jag var sju år hade varit i skolan och sedan åkt till fritids. Solen sken den dagen minns jag och jag hade haft en bra dag. Vi hade lekt någon rolig lek och jag såg framemot att mamma skulle hämta mig så jag kunde berätta om hur bra dagen hade varit. Mamma hämtade mig på kvällen. Innan jag hann berätta om min dag frågade hon med uppgiven röst "Har du hört vad som hänt?"
"Näe.." svarade jag förvirrat. "Det är ett flygplan som flygit in i en stor byggnad i USA, flera människor har dött" hon satte på radion där alla verkade prata om denna händelse. Jag som sjuåring förstod inte riktigt vad som egentligen hade hänt, jag förstod att det var något hemskt men jag var mest ledsen för att inte kunna berätta om den där leken vi lekt på fritids. Allt medans tiden gick har jag förstått vad som faktiskt hände den där dagen för tio år sedan. Men jag kan fortfarande inte förstå hur människor kan vara kapabla till att göra något så fruktansvärt, något så omänskligt.

Kommentarer
Postat av: Emma

Riktigt bra text Hanna!

Och det fina vädret kommer jag också ihåg.. det är nästan det enda jag kommer ihåg från den dagen.

2011-09-11 @ 22:09:45
URL: http://hagerklint.blogg.se/
Postat av: Anonym

Veckans blogg avslutas imorgon måndag!



Om du vill vara med och få chansen att synas för ca 400besökare/dag klicka på länken nedan och var med, glöm inte att följa sidan också med bloglovin :)



http://bloggstyle.se/2011/september/tavling-bli-veckans-blogg.html

2011-09-11 @ 23:00:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0