de frågar vad det ska bli av mig men jag har inget ordentligt svar, räcker jag inte som jag är nu


När jag kom hem från skolan idag var klockan 18.00. Då är man inte så taggad till att sätta sig med skolböcker och djupdyka ner i potenser och statsstyren. Att sätta sig framför tvn eller datorn och glo på något obetydligt trams kändes inte heller lockande. Jag tittade ut genom fönstret och solen sken för en gångs skull. Jag sprang och hämtade kameran. När jag försvinner ut i naturen så är det bara jag. Jag kan sitta på mina stenar i timmar och bara titta, tänka. Jag slappnar av. Annars så känner jag ständigt alla måsten som trycker på, jag känner mig aldrig klar. Finns alltid fler läxor att göra. Men idag när jag var där ute på åkern med kameran i handen så fanns det bara jag och självaste stunden. Allt annat försvann. Jag tror det är viktigt att hitta en plats där man bara får lov att finnas till, stanna upp och njuta av livet en stund. Hur ska man annars orka?
pusssss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0