tvi den som ger sig


Mamma hade hämtat mig sent på stationen häromdan och idag var det payback-time. Jag fick välja mellan att städa huset eller hjälpa till i trädgården. Eftersom solen sken och fåglarna kvittrade valde jag alternativ två. Vi plockade ihop ris och pinnar som låg och skräpade på marken och i ena hörnan stod ett träd som skulle sågas ned. Mamma sa på skämt att jag kunde få såga ner trädet om jag ville. Challenge accepted! Det tog en stund men tvi den som ger sig. Jag fick ner trädet och pappa blev ganska så förvånad. Jag är så stark typ som Pippi. Men hörrni nu ska jag byta om för snart är det middag hemma hos familjen Arvidsson. See yah!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0