kollektivslivet


Det finns en hel del personer i mitt liv här i Oslo som ni inte har fått se så mycket av här. De personer som jag egentligen hänger mest med eftersom jag är sambos med dem. Det har både sina för- och nackdelar att bo i kollektiv kan jag ju lugnt säga. Just nu driver den eviga diskhögen mig till vansinne men allt som allt är det faktiskt väldigt roligt, det finns liksom alltid någon att hänga med. Och vi gör faktiskt det, hänger med varandra. Ibland är det filmkväll i vardagsrummet, någon kväll hjälpte jag Khalid laga mat mitt i natten och en annan kväll hängde jag med Krille och Mattias för att köpa kebab. Tyson råkade tvätta vitt och rött i samma maskin så av honom har jag fått ett par rosa strumpor och Hanna har alltid någon rolig historia från sitt säljjobb att dela med sig av. Jessica och Tim är litegrann kollektivets föräldrar och Alex är mannen med kaffet. De har alla sin charm och jag känner mig lite som lillasystern i gänget, yngst och mest ny i Oslo. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0