här har vi en som inte fick mvg i svenska

Det här med att våren är tillbaks. Det här med att få sexistiska kommentarer. Det här med att jag och pappa har politiska diskussioner vid matbordet varenda dag. Det här med att jag inte vill plugga. Det här med att jag fyller tjugo om mindre än två veckor. Det här med att mamma är rädd att jag aldrig ska träffa någon pga självständig och feminist. Det här med att jag vill ha sommar förfärligt mycket. Det här med att jag drömmer för mycket om sånt som gör ont. Det här med att en har det bra men aldrig riktigt blir nöjd. Det här med att gamla minnen spökar. Det här med att inte veta vad en ska tycka. Det här med att skratta är det jag gör mest. Det här med att jag fastnar för ofta bland spotify's guldgruvor. Det här med livet alltså.

Kommentarer
Postat av: Beckis

Att enbart skriva efter prosan alla regler betyder inte att man är en bättre skribent - vilket just har bevisats i det här inlägget. Så himla fint. You go girl! Och vad gäller den feministiska kampen på andra sidan jordklotet kan jag säga att den ligger rätt så mycket på is för tillfället; det finns liksom ingen här som vill höra på ändå... Ibland blir jag så himla glad att jag är född i Sverige, för annars kanske jag aldrig kommit på tanken att ifrågasätta stinkande sammhällsstrukturer. Vet inte vad jag ville med detta egentligen, mer än att jag känner igen mig i det du skriver ;)

2014-04-10 @ 09:19:06
URL: http://emberella.spotlife.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0