En helt vanlig måndag

Som de flesta andra dagar sen jag slutade plugga har jag jobbat. Jag har också varit väldigt huslig och lagat både mat och efterrätt. Brorsan tjatade sig till en kladdkaka och jag upptäckte alldeles för sent att kakoan var slut. Jag fick improvisera och det blev en del skeptiska kommentarer men den gick tydlingen att äta ändå. Och då bör det tilläggas att vi var bara tre personer som åt.
Till middagen letade jag efter créme fraiche i kylen och hittade en som gick ut den 24e januari, jag tänkte att det är väl bara den 29e idag men frågade brorsan för säkerhetsskäl. "Det är den andre februari, du får nog slänga den." Shit pommes, där stod jag framför kylen och insåg att det är februari för sjutton och om 10dagar flyger jag till Bangkok. Det var ju sjukt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0